poniedziałek, 19 października 2020r.

Rower na wiosnę – fundamentalne naprawy oraz wymiana koła

Posiadanie zdolności tak zwanych technicznych i powiązanej z tym umiejętności wykonywania wielu niezmiernie przeróżnych, drobnych napraw i usuwania niespodziewanych usterek, jakie nas dotykają w trakcie stworzonego przez nas dziennego funkcjonowania jest rzeczą nader należytą. A w głównej mierze pożyteczną, bowiem dzięki temu oszczędzamy nierzadko kolosalne ilości czasu oraz pieniędzy.

A nawet oraz nerwów, jakie tracimy, kiedy na przykład niespodziewana awaria w środku nocy instalacji elektrycznej powoduje, że przestaje u nas wszystko działać, a my nic nie możemy z tym zrobić do rana, a nawet dłużej, nim uda się wezwać należytych profesjonalistów bądź spowodować ofertę na auto na akumulator. A niekiedy jakkolwiek tego rodzaju awaria to niesłychanie łatwa kwestia do naprawienia, jak na przykład wymiana bezpiecznika, czy odnalezienie miejsca, gdzie jest tzw. przebicie prądu. Tak samo jest z kwestiami, jakie używamy.

Należałoby umieć robić co poniektóre rzeczy na przykład przy posiadanym rowerze, jeżeli tylko często go użytkujemy. Nie wiemy bowiem, kiedy tak właściwie może nadejść moment, że coś niespodziewanie ulegnie awarii i poprawniejszym rozwiązaniem będzie samodzielna naprawa, zamiast wożenia oprzyrządowania do specjalistycznego warsztatu.

Na przykład ważne jest wiedzieć jak i kiedy tak właściwie zmienić koło w rowerze? Na pewno nie jest to najprostsza z czynności. Nad zmianą koła musimy się zastanowić w głównej mierze wtenczas, kiedy w trakcie jazdy odczuwamy, że w tylnej piaście nie wszystko funkcjonuje tak jak niegdyś.

Kiedy słyszymy niepokojące zgrzyty i otarcia. Może również do tego dojść mniej bądź też bardziej krzywe kręcenie się koła. To wszystko może oznaczać wyrobienie się niektórych szczegółów i aby mieć pewność, że na dłuższej trasie nic się nie stanie, powinniśmy wymienić koło. Samo koło nie jest niezmiernie drogie. By tego dokonać, przydatny będzie nam zestaw narzędzi rowerowych, a przede wszystkim płaskie klucze do odkręcenia tylnego koła. Musimy rozpocząć od odkręcenia śrub przytrzymujących tylne koło. Po osiągnięciu tego, jeśli nie chcemy zdejmować łańcucha, trzeba się chwilkę pobawić, by zdjąć go z tylnych zębatek i uwolnić całe koło.

Dodaj komentarz